مشاوره تغذیه

یکی از مهم ترین مسائل در دنیای امروز بحث تغذیه و رژیم درمانی است, که به افراد در رسیدن به وزن و اندام ایده آلشان کمک می نماید .
پیروی از یک رژیم اصولی و  کار آمد با کمک ‌مشاوره تغذیه  می تواند شما را  علاوه بر لاغری از ابتلا به بسیاری از بیماری  های مزمن دور نگاه دارد

 

در مورد مشاور تغذیه بیشتر بدانید

مشاور تغذیه فردی ست که در زمینه تغذیه دارای تحصیلات کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا میباشد.  شما به یک مشاور تغذیه مراجعه میکنید تا یک برنامه غذایی ویژه برای شما تنظیم کند.یک مشاور تغذیه در طول درمان شما،از نزدیک عادات غذایی شما را بررسی خواهد کرد.او به شما کمک میکند اهداف جدید تغذیه ای را تعیین کنید.شما چندین بار با مشاور تغذیه خود ملاقات خواهید کرد.وی در هر بار بازدید پیشرفت شما را پیگیری میکند.مشاور تغذیه میتواند به شما در تعیین اهداف واقع بینانه کاهش وزن،کمک کند.

کارشناس تغذیه همچنین میتواند به شما در مورد عادات غذایی سالم و رفتارهایی که باعث کاهش وزن میشود،آموزش دهند.عادات سالم ممکن است شامل غذا خوردن،اجتناب از میان وعده های آخر شب و موارد دیگر باشد.

در مورد مشاور تغذیه بیشتر بدانید

مشاور تغذیه فردی ست که در زمینه تغذیه دارای تحصیلات کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا میباشد.  شما به یک مشاور تغذیه مراجعه میکنید تا یک برنامه غذایی ویژه برای شما تنظیم کند.یک مشاور تغذیه در طول درمان شما،از نزدیک عادات غذایی شما را بررسی خواهد کرد.او به شما کمک میکند اهداف جدید تغذیه ای را تعیین کنید.شما چندین بار با مشاور تغذیه خود ملاقات خواهید کرد.وی در هر بار بازدید پیشرفت شما را پیگیری میکند.مشاور تغذیه میتواند به شما در تعیین اهداف واقع بینانه کاهش وزن،کمک کند.

کارشناس تغذیه همچنین میتواند به شما در مورد عادات غذایی سالم و رفتارهایی که باعث کاهش وزن میشود،آموزش دهند.عادات سالم ممکن است شامل غذا خوردن،اجتناب از میان وعده های آخر شب و موارد دیگر باشد.

در چه زمان هایی مراجعه به مشاور تغذیه الزامی است؟​

کنترل دیابت

اگر به دیابت نوع 2 یا  پیش دیابت مبتلا هستید ، تغذیه برای حفظ قندخون سالم و جلوگیری از وخیم تر شدن وضعیت،حیاتی است . مشاوره تغذیه به شما کمک میکند تا در مورد تاثیر غذاها بر دیابت یاد بگیرید و راهکارایی برای تغذیه سالم به شما می آموزد.

تقویت عملکرد ورزشی

ورزشکاران برای تقویت تمرینات خود ،به رژیم های غذایی ویژه ای نیاز دارند.متخصصان تغذیه نحوه ایجاد برنامه های غذایی را در انواع ورزش ها درک میکنند تا به بدن شما کمک کنند قدرت بیشتری ایجاد کنید،انرژی کسب کنید و تمرینات خود را بهبود ببخشید

این برنامه های غذایی شامل غذاهایی است که دوست دارید و همچنین غذاهایی که برای موفقیت در ورزش خود نیاز دارید

کنترل و درمان بیماری های مزمن

چاقی میتواند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش دهد.متخصصان تغذیه با برنامه های غذایی که برای سلامتی و شرایط شما طراحی میکنند میتوانند به شما در کنترل این خطرات کمک کنند.این برنامه ها بسته به اهداف شما ممکن است به شما در حفظ یا کاهش وزن کمک کند.

توجه به مشکلات هضم

آلرژی غذایی یا عدم تحمل مشکلات گوارشی مانند سندروم روده تحریک پذیر،رفلاکس اسید معده یا عدم تحمل لاکتوز نیاز به رژیم های غذایی ویژه برای کنترل علائم دارد.متخصصان تغذیه میتوانند در ایجاد برنامه های غذایی به شما کمک کنند که باعث سلامتی،کاهش علائم و پر از غذاهایی شود که از خوردن آنها لذت ببرید

برای گذراندن دوران بارداری در سلامت کامل

آنچه مادران در دوران بارداری میخورد،کودک از آن نیز تغذیه میکنند.متخصصان تغذیه میتوانند در انتخاب غذاهای مناسب به شما کمک کنند تا رشد خوب در کودک شما را تضمین کند و سلامتی شما را نیز حفظ کند.پس از تولد کودک شما،متخصصان تغذیه همچنین میتوانند در ایجاد برنامه کنترل وزن کودک ضکن حفظ شیر مناسب برای شیردهی به شما کمک کنند.

چاقی کودکان

چاقی در دوران کودکی یک وضعیت پزشکی جدی است که  به شدت  سلامت کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد.اضافه وزن در کودکان منجر به عوارضی خواهد شد که قبلا فقط در بزرگسالان دیده میشد  مانند  ابتلا به دیابت نوع 2، فشار خون بالا و کلسترول بالا ، افزایش مقاومت به انسولین و  بروز سندرم متابولیک. همچنین چاقی می تواند منجر به کاهش عزت نفس و بروز افسردگی درکودکان و نوجوانان شود. .

راهکارهای کنترل اضافه وزن در کودکان:
مهم ترین راه، بهبود عادات غذایی (کاهش مصرف روغن و فست فودها) و افزایش فعالیت بدنی در تمام اعضای خانواده است.
استفاده از میان وعده های سالم مانند ذرت بو داده خانگی بدون روغن، میوه با ماست کم چرب یا غلات سبوس دار با شیر کم چرب
پرهیز از دادن جوایز خوراکی به کودک. میتوانید به جای شکلات دادن، او را به پارک ببرید
داشتن خواب کافی. کم خوابی می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود که منجر به افزایش اشتها می شود.
کاهش دادن زمان مشاهده ی تلویزیون و یا استفاده از موبایل و بازی های کامپیوتری به کمتر از 2 ساعت در روز
پرهیز از خرید و مصرف نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه، دلستر یا اب میوه ها و تشویق کودکان به مصرف اب بیشتر
اضافه کردن سبزیجات مختلف به رژیم غذایی مانند سبزی خوردن، انواع کاهو وکلم، فلفل، خیار، گوجه فرنگی، هویج، قارچ، کرفس، کدو و ….

چاقی کودکان

چاقی در دوران کودکی یک وضعیت پزشکی جدی است که  به شدت  سلامت کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد.اضافه وزن در کودکان منجر به عوارضی خواهد شد که قبلا فقط در بزرگسالان دیده میشد  مانند  ابتلا به دیابت نوع 2، فشار خون بالا و کلسترول بالا ، افزایش مقاومت به انسولین و  بروز سندرم متابولیک. همچنین چاقی می تواند منجر به کاهش عزت نفس و بروز افسردگی درکودکان و نوجوانان شود. .

راهکارهای کنترل اضافه وزن در کودکان:
مهم ترین راه، بهبود عادات غذایی (کاهش مصرف روغن و فست فودها) و افزایش فعالیت بدنی در تمام اعضای خانواده است.
استفاده از میان وعده های سالم مانند ذرت بو داده خانگی بدون روغن، میوه با ماست کم چرب یا غلات سبوس دار با شیر کم چرب
پرهیز از دادن جوایز خوراکی به کودک. میتوانید به جای شکلات دادن، او را به پارک ببرید
داشتن خواب کافی. کم خوابی می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود که منجر به افزایش اشتها می شود.
کاهش دادن زمان مشاهده ی تلویزیون و یا استفاده از موبایل و بازی های کامپیوتری به کمتر از 2 ساعت در روز
پرهیز از خرید و مصرف نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه، دلستر یا اب میوه ها و تشویق کودکان به مصرف اب بیشتر
اضافه کردن سبزیجات مختلف به رژیم غذایی مانند سبزی خوردن، انواع کاهو وکلم، فلفل، خیار، گوجه فرنگی، هویج، قارچ، کرفس، کدو و ….

ساعات کاری خانم نقاشیان

شنبه         4:30 عصر تا 8 شب   
یکشنبه        4:30 عصر تا 8 شب
دوشنبه       4:30 عصر تا 8 شب  
سه شنبه      4:30 عصر  تا 8 شب 
چهارشنبه      4:30 عصر تا 8 شب  

پزشکان بخش مشاوره تغذیه

کارشناس تغذیه
خانم نقاشیان
microscope-white

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

44431633 – 011

 

حساب کاربری

سبد خرید

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.